JellyPages.com

Selasa, 21 Oktober 2014

AN ADVERTISEMENT

Hai everyone...., this week I was given the task to make a review about an advertisement. So, advertisement that I select is about “ROKOK”.  I choose this advertisement because this issue antara yang “hot” di Malaysia. Mana tidaknya, walaupun bermacam- macam kampen yang telah dilaksanakan oleh kerajaan, namun peratus menurunan perokok masih sedikit dan di tahap yang tidak memuaskan.

Okey, all people are known smokings are not good for our health. Kita sedia maklum, dalam setiap putung rokok ini mengandungi pelbagai bahan kimia yang berbahaya dan boleh membawa maut.  Kebanyakkan  perokok tidak dapat berhenti daripada tabiat ini kerana mereka sudah ketagih disebabkan bahan- bahan yang terdapat didalamnya. Perokok juga akan terdedah kepada pelbagai jenis penyakit yang berbahaya seperti kanser, sakit jantung, sakit kepala dan sebagainya. 

Asap rokok yang dihidu oleh perokok bukan sahaja memberi kesan kepada perokok itu sendiri tetapi juga kepada orang yang berada di sekeliling perokok- perokok ini. Asap ini berlegar- legar di udara, so sesiapa sahaja yang hampir dapat menghidu asap ini. Kesan asap ini bahaya untuk semua terutama ibu mengandung, wanita dan kanak- kanak. Penghidu asap rokok juga terdedah kepada pelbagai jenis penyakit yang berbahaya sama seperti perokok. Lihatlah, penghidu juga berisiko sama seperti perokok.

So, advertisement ini sebenarnya mengajak SEMUA para perokok untuk BERHENTI MEROKOK.  Rokok bukan sahaja membahayakan diri  perokok itu sendiri tetapi juga orang di sekelilingnya.

Ok, ini saja perkongsian saya....,bye3.... :-D



Tiada ulasan:

Catat Ulasan